Färgbilder från Midnattsolsrallyt 1964 Specialsträcka 23.


Lördagsförmiddagen den 13 juni 1964 hade 10 000 förväntansfulla åskådare samlats i närheten av Ulrika. För att få se den tidens fartfantomer köra den 2,3 mil långa specialsträckan SS23 i det allra sista Midnattssolsrallyt. Sträckan startade nästan inne i samhället och gick upp till Haraldsbo och sedan ner mot Ulrika igen med mål vid Björksfall.

Mer information om Midnattsolsrallyt 1964
hittar Du HÄR. Länk till programmet LÄNK

Klicka på bilderna så visas dom med bättre upplösning

Sidan är uppdaterad 2024-12-06.
 
Foto: Claes-Göran Nilsson.
Anders Gullberg Djursholm MK  Med en Glas blev 7:a i standard 1300 cc.
 
Foto: Claes-Göran Nilsson.
Sture Lindquist och Bengt Wallin Bromma MS med en VW 1500 S
 
Foto: Claes-Göran Nilsson.
Bosse Ljungfeldt och Fergus Sager med en  Ford Falcon, vann Standardklassen över 2500cc.
 
Foto: Claes-Göran Nilsson.
Bertil Söderström och Rune Olsson MK Orion. Kom på en 2 plats bland standarbilar upp till 1600 cc.
 
Foto: Claes-Göran Nilsson.
Albin Griberg och Bo Alstermark MK Rimo VW 1500 S
 
Foto: Claes-Göran Nilsson.
Harry ”Sputnik” Källström och andreföraren Rangvald Håkansson med en BMC Cooper S.
 
Foto: Claes-Göran Nilsson.
Bengt Söderström och Bosse Ohlsson MK Orion med en Cortina GT.
 
Foto: Claes-Göran Nilsson.
Berndt Jansson Botkyrks MK med Kartläsaren Erik "Jerka" Pettersson startnummer 75.
Bilen är en VW 1500 S.
 
Foto: Claes-Göran Nilsson.
Midnattssolsrallyts totalsegrare Tom Trana AMCK i full fart i Ulrika skogarna, kartläsare Gunnar Thermenius AMCK.
 
Foto: Claes-Göran Nilsson.
Förare och kartläsare okända.
 
Foto: Claes-Göran Nilsson.
Ferdinando Tecilla från Italien med en Alfa Romeo Giulia TI Super.
Körde in på en 4 plats i klassen Trimmad standard 1600 cc.
 
Foto: Claes-Göran Nilsson.
Förare och kartläsare okända.
 
Foto: Claes-Göran Nilsson.
Erik ”på taket” Karlsson med Gunnar Palm i kartläsarstolen med en Saab Sport Startnummer102.
 
Foto: Claes-Göran Nilsson.
Förare och kartläsare okända.
 
 
 
Copyright © LMS 2025