Vad rallysektionen skrev i LMS-aren nr. 1 1982.

 

SNABBLEKTION I DE OLIKA RALLY-KLASSERNA
För oss som håller på med rally är det givetvis lätt att hålla isär klasserna, men då det finns fler som läser detta skall jag kort redogöra indelningarna utan att gå in i detalj för då tröttnar ni ganska snart. Det finns tre förarklasser + debutantklass. Efter två genomförda debutanttävlingar som köres utan tidtagning så får man lösa ut en C-licens. Efter ett vist procentsystem får man poäng efter som man placerar sig. När man fått ihop 10 poäng är man B-förare och där gäller samma sak då man skall få en A-licens men då skall man ha 15 poäng. Man får räkna poängen från 1 januari till 31 december samma år. Sedan är det bara att börja om. Bilklasser finns också tre, standard B är den mest standardbetonade klassen och det är mest småbilar som SAAB V4, Toyota Starlet, Fiat och 131 andra slöa småbilar som går in här. Man får montera diffspärr, annan utväxling och diverse prylar som är klassade. Runt 100 hk går att få ur de s.k. pysburkarna.
Grupp A är nytt fr.o.m. i år och ersätter gamla standard A. Här är Opel GTE och Ascona B, Ford Escort, SAAB Turbo, Golf GTI och Audi GT bilar som går in samt här är väldigt mycket tillåtet, c:a 180 hk tar man ut och det fina med denna klass är att den är internationell. Den som har råd kan sticka utomlands utan att ändra på bilen. Specialklassen är som det låter, alltså det mesta tillåtet. Här tävlas det med PV, Amazon, 142:or, V4:or och Opel av alla slag. Ja här får alla vara med. Detta är utan tvekan den största klassen och frågan är om det inte är där man kan komma billigast undan och säkert har man lika roligt. Där har ni lite av de fakta som gäller, hoppas nu att ni får ut något mer när ni läst detta.

SÖNDAGSTÄVLING I KISA.
Den 30 aug. körde MK Kinda i Kisa sitt första rally som var en dagtävling med blandat asfalt och grusunderlag. Totalsegern gick inte oväntat till nya fartfantomen Håkan Lind trots ett nerkört hinder som gav 15 extra sek. Glädjande nog så tog René Pettersson hand om 2:a platsen med sin std.B V4:a efter ett helt perfekt åk. Att åka asfaltsprov med en SAAB anses överlag vara svårt, men René är helt suverän på det. En annan LMS:are som åkte fort men tyvärr rev med sig två konor i farten vilket kostade 30 sek, var Bosse Farsbo. En 3:e plats bytte han bort mot en dålig placering. Leffe Karlsson blev nu näst bäste LMS:are med en fin 6:e plats bland de 64 startande. Bland B-förarna överraskade Escortåkande Mikael Heelge genom att gå in in på 2:a plats, strongt gjort! Bra hängde även Janne Andersson med i sin Opel Manta, En 4;e plats blev resultatet.

SUNNERBERG ÖVERLÄGSEN
Viksåttan är en av de populäraste MRY som vi har i Östergötland. Hit kommer år från år många utombys förare för att pröva lyckan på de luriga vägarna. Christer Sunnerfrån Kopparberg och Matti Suld Östhamnar åkte vrålfort i inledningen, men båda åkte av och fick bryta. Anders Sunnerberg från Finspång visade nu sin klass och tog hand om totalsegern dryga minuten till en annan Opelåkare, nämligen Jan Börje från Eskiltuna. Dessa två herrar vann även std. A resp. specialklassen. Std. B vann upplänningen Lars Bladlund. Bland de våra så gjorde B-föraren Peter Didriksson bra ifrån sig genom att bli 10:a bland de 60 startande. Jan Andersson kom här på 16:e plats. Kurt-Inge Andersson blev 6:a i C-special där racergreven Freddy Kottylinskys son Ted rattade en supervass Golf GTI till placeringen före Kurt-Inge, det skiljde endast 5 sekunder.

NALLE VANN I NÄSSJÖ
Favoritseger blev det i årets Novembersköld där det som vanligt blev fullt startfält med 250 bilar varav 15 från LMS. Peder Rengfors hade startnummer tre då han åkte i grupp II A, vilket är en internationell klass och kom där 5:a. I den klassen vann Gert Blomqvist från Sävsjö. I A-special startade 70 bilar, däribland totalsegraren Nalle Johansson som åkte ifrån Kolsvas Roger Eriksson med 40 sekunder. 3:a blev Anders Sunnerberg och samtliga åkte Ascona B, efter dem kom två Eskort körda av Tommie Görsberg och Leif Grandt från Norra Hammar. Lasse Ringebrant blev här 28:e man. I klass A-std. B stod Ove Engman från Växjö som segrare med sin Toyota Starlet, men först sedan märkeskollegan Arne Allansson Ludvika som var aningen snabbare på sträckorna inte fick ur backen efter att ha åkt lite fel på sista transportsträckan, att backa två mil skulle väl gå men innan målet var nått skar växellådan totalt ihop, så det var bara att ge upp. 2:a resp. 3:a blev L-G Eskilsson i sin polkagris-V4 och sedan Hasse Joelsson. Jörgen Svensson trivs tydligen på de snabba vägarna för det är nu hans tredje fina placering här nere, 6:a bland 25 är toppen. Stig Mattsson började med att tömma brandsläckaren då hans SAAB fick förgasarbrand vid starten på SS 1. Efter att ha isolerat kablarna och fått  i ordning resten så for man iväg men drog på sig två punkteringar innan målet var nått, att ändå gå in på 9;e plats visar att Stig ger allt och lite till. Även S-G Wigh och Kent Karlsson skötte sig fint och åkte in på 11:e resp. 12:e plats. Ett 60-tal ställde upp i B special och ånyo gjorde Tomas Persson en fin prestation, 6:e platsen blev hans och har nu uppklassningspoäng så det räcker till tre A-licenser. En annan Ljungsbrokille som åker fort är Kennet Karlsson som kör en std.B-V4, nu åkte han in på en 3:e plats slagen med 10-talet sekunder av 2:an. Placeringen efter kom jag själv på, vilket jag var nöjd med. Pelle Sääv bröt på SS 4 efter dikesvisit. I C-special startade Claes Lundqvist, började bra på 1-an, åkte av på 2-an och tog farväl på sista sträckan. Mats Forsberg var av på samma ställe på 2-an med sin std.B-V4 men tog sig sedan i mål på en 5:e plats.

SMÅLURIGT I HUSKVARNA
När Jönköpingsklubben KAK arrangerade sitt MRY Wetternatta med enbart B och C-förare hade ett 150-tal tävlande infunnit sig i Huskvarna. Då enbart sommardäck var tillåtet och vägarna hårdfrusna med is till 30 - 40% var det svåråkt. Vid första svängen på SS1 åkte väl över 100 bilar rakt fram vid en herrgård. I std B var Kennet Karlsson, Pelle Sääv och jag med. Alla tre fick vi problem i den nämnda svängen, sedan höll vi oss på vägen. Bäst åkte Kennet som kom in på en delad andra plats, själv blev jag femma och Pelle Sääv kom nia vilket han inte var helt nöjd med. Totalsegraren C-0 Nilsson körande för Aneby MK åkte i B-spec. I C-std. kom Mats Forsberg 4:a och ett steg närmare B-licens. 5:a blev här Mats Persson endast 9 sek. efter Forsberg. Claes Lundqvist tog sin 142:a till en 17:e plats bland de 55 startande i klass-en och Anders Kjellberg blev här 26:a.

4 GTE TOPPADE BILAS-SPIRALEN
NMK arrangerade näst sista deltävlingen i Östgötaserien och det var ett MRY som kördes på Vikbolandets luriga vägar. Håkan Lind visade återigen vilken talang Mjölbyklubben fått fram genom att vinna med en halvminut till tvåan som var Ydres rutinerade Nils-Erik Axelsson. Trea blev NMK:s friskus Evert Harrström som lagt i en specialmotor i sin före detta std.A-bil. Dessa tre herrar körde liksom grupp A-vinnaren Kent Quist Kadett GTE. Dubbelt NMK blev det som väntat i std.B där L. G Eriksson höll undan för Roland Nyman med 3 sek. Bosse Farsbo gjorde åter igen en fin tävling och blev bäste LMS-are, en 7:e plats i A-special blev resultatet. Bosse har tagit för vana att gå in bland de tio främsta till 90% av de race han åker. Försök slå det den som kan. Per Danielsson öppnade mycket starkt fick sedan problem på SS2 då en tändkabel lossnade, kom igen starkt på 3:an och 4:an för att sedan ge upp då Escorten lade av, vilket senare visade sig vara skit i bränslefiltret. Annars var nog en 5:e plats realistiskt att nå. Bland B-spec inträffade en stor sensation då segraren gick in på en 4:e plats totalt. Det var Tranåskillen Hasse Lundström som stod för det med en Toyota Celica. Tomas Persson kom till start med en 142:a då han nu har sålt sin framgångsrika Amazon, nu blev det en 6:e plats i debuten. Börje Lind öppnade starkt och låg 4:a efter SS3 men åkte sedan av och bröt. Claes Lundquist belade en 7:e plats i C-spec och på 20:e plats kom Anders

Hägg som inte åkt någon tävling på några år, 45 bilar deltog i klassen. C:a 175 bilar kom till start och vintern hade infunnit sig, vägarna höll fint så deltagarna liksom NMK var mycket nöjda. Sensationellt vann Ydre MK lagtävlingen för Ö-serien där vi hamnade nere på 6:e plats.

DETTA HAR OCKSÅ HÄNT
Pelle Sääv har varit flitig och har bl.a. varit uppe i Nora och Lindesberg och kört mycket bra, båda gångerna har det blivit andra plats i B-std.B. Det har varit snabba fina vägar men tydligen även lurigt efter vad man kan se på bilen.
Kenneth Karlsson hade ett par poäng kvar till A-licens efter Hallsbergstävlingen och åkte därför till Lindesberg för ett försök, men först punktering och sedan en avåkning spolierade alltsammans. Kenneth hade gett sig den på att få ett poäng innan årets slut så det fick bli en resa till Stockholm dagen innan Nyårsafton där Alitaliatrofen gick. Kenneth tog en rövare och åkte specialklassen, det gick hem med en plats runt de 10 första och det räckte. Grattis! Erik Karlsson har varit i Katrineholm och kört till sig en 11:e plats i C-spec. Claes Lundquist har också varit i Stockholm för att köra s.k. Dubbel-special, det innebar två tävlingar(RS) över lördag och söndag. Första dagen blev Claes 2:a i C-spec bland 29 startande och nästa dag 8:a bland 33 st, så nu är B-licensen bärgad.

NALLE SVENSK MÄSTARE
Det blev Östgötsk dubbelseger i SM-finalen Emiltrofen i Vimmerby. När Stig Blomqvist fick maskinfel på SS 2 kunde Nalle utan större press på sig vinna tävlingen totalt och även bli svensk mästare. Glädjande var att Anders Sunnerberg från Finspång kunde vinna std.A och även bli tvåa totalt. Ola Strömberg och Jan Sellholm blev SM-mästare i std.A resp. std.B. Benny Nordqvist, Leffe Karlsson, Boo Farsbo kom till start i spec klassen och de hamnade runt 20:e plats alla tre. Jörgen Svensson och Stig Mattsson åkte som vanligt std.B. Jörgen bröt på sista då lådan gick sönder, medan Stig som kom direkt från Grekland där han passade på att gifta sig också (grattis) tog sig i mål på en 20:e plats trots att han enligt egen utsago åkt alldeles för lungt.

 JÖRGEN, KENNETH, JANNE KLASSEGRAR
När Östergyllen har tävling så brukar alltid LMS-arna hålla sig framme, Sundvallpokalen var inget undantag. NMK:s Roger Jonsson segrade än en gång, tvåa blev långväga gästen Bo Zackrisson från Borlänge i en Ascona B. I A std. B blev det tredubbelt LMS genom Jörgen Svensson som tog Rene Pettersson med 5 sek. och efter dom kom Kent Karlsson. Bossing blev 3:a i std.A. 10:a i A-spec kom Leffe Karlsson som åkte brutalt på vissa partier. 11:a kom Pelle Danielsson i den fräcka Escorten. Tomas Persson håller sig alltid framme i täten, denna gång blev det en 4:e plats i B-special. Peter Didriksson börjar nu komma i mål lite oftare och här på en 8:e plats. I C std.B kunde vi glädja oss åt att Mats Persson som åkte till sig en silverplat4 Seger blev det i B std.B och C-special genom Kenneth Karlsson resp. Janne Lingheimer, dessa herrar visar att de med rätt satsning kan gå ganska långt.

LÖVDANSEN STRÖKS UR Ö-SERIEN
SMK Nyköping körde sin RS Lövdansen utan något prov och bara 1,7 mil SS vilket är emot reglerna i Ö-serien. Den blev därför inte godkänd av seriekommittén. Ironiskt nog så är det just Nyköping som tryckt hårdast på detta med prov i serien, är det RS skall det givetvis vara prov med har det sagts och så har även beslutats. Minimilängd är två mil SS - SP. I MRY är det minst 5 mil. Nu var det tur för oss, den enda som det gick bra för var C-föraren Janne Lingheimer som körde mycket duktig med sin 142:a och slog sig in på en 3:e plats bland de 50 startande i klassen. Anders Lundin från Uppland i en vass GTE vann före Jan Sellholm Kolsva som körde en std.B Toyota.

KLASSEGER FÖR KENNETH
Lillbadarn kallade Hallsberg sin extra tävling för då inte Badarsvängen gick som är en större tävling och som t.o.m. hade SM-status 1980. Lennart Nordquist från Hällefors vann tävlingen med sin 142;a. Kenneth Karlsson som tidigare i höst åkt mycket bra kunde nu ta en välförtjänt första plats i B std.B och på en tid som var den samma som 2:an i A std.B. I C std.B så skulle Mats Forsberg ta sitt sista poäng i B-klass-en. Allt såg ljust ut ända fram till en av slutböjarna på sista SS där Mats åkte av och fick skotta. Väl framme vid mål i Hallsberg så kunde Mats till sin glädje konstatera att sista sträckan ströks p.g.a. klocktrassel. En 3:e plats och nu något poäng tillövers kunde ekipaget glatt återvända hem.

LMS-ARNA KOM BORT
SMK Östgöta körde Vargrundan med start och mål i Björsäter. För LMS räkning var resultaten ganska skrala, vi kanske blivit lite för bortskämda av våra duktiga chaufförer. Totalsegern fick Östergötland lämna ifrån sig till Vingåkerföraren Göran"Burken" Andersson i en Opel Ascona B. Hasse Joelsson ÅMK tog hand om std.B och Kent Quist vann std.A. Bosse Farsbo fastnade och gav upp medan Börje Samuelsson frontade i en sten med sin GTE. Janne Andersson blev 7:a i B-spec. och på det bäste LMS:are, bra åkte även Janne Lingheimer som kom 7:a i C-special.

NORRMAN SEGRADE I JÖNKÖPING
Valter Jenssen heter årets segrare i treklubbars och det var kanske något oväntat då Nalle Johansson fanns med bland de startande. Nalle ledde med några sekunder då gaswiren gått av och det sprang iväg 2,5 min innan det var kirrat. Tävlingen ingick i Norska Mästerskapen då det är förbjudet för rally i Norge, så körs samtliga tävlingar i Sverige. Jenssen kör en äkta grupp-4 Escort och har tidigare vunnit här i Sverige. Tommie Görsberg även han Escort kom tvåa före Håkan Lind, Jens Sögaard, båda GTE. Bosse Farsbo blev än en gång bäste LMS:are med en fin 12:e plats i detta tuffa gäng. Benke Bergström som plockat fram Volvon igen körde också mycket bra och blev 16:e man. På 19:e kom S-E Svensson. Tomas Persson körde till sig en 8:e plats i B-spec. I C std.B körde Lars Karlsson in sekunden efter segraren, Lars är bror till Kenneth Karlsson.

KLUBBMÄSTARE 1981
Klubbmästerskapet i rally 1981 har avgjorts i en serie om 8 tävlingar varav max 6 räknades. Klubbmästare blev Boo Farsbo, grattis! 

1

Boo Farsbo

58 poäng

2

Bossing Karlsson

45 poäng

3

Thomas Persson

25 poäng

4

René Pettersson

22 poäng

5

Jörgen Svensson

20 poäng

6

Ingvald Fransson

19 poäng

Klubbmästare i rallycross 1981 har Mats Johansson blivit.

ÖSTGÖTASERIEN 1981.
9 tävlingar varav 4 rally special och 5 minirally har genomförts. Den 10:e SMK Nyköpings Lövdansen ogiltighetsförklarades. I lagtävlingen blev resultatet enligt följande:

1

Norrköpings MK

2.156

2

Linköpings MS

2.082

3

Ydre MK

1.985

4

SMK Östgöta

1.706

5

Åtvidabergs MK

1.663,5

6

Västra Östergötlands MK

1.652,5

7

Finspångs MS

1.428,5

8

SMK Nyköping

1.258,5

9

SMK Motala

654

10

MK Scandia

127

Individuellt så räknas de 4 rally spec. för sig och de 5 minirallytävlingarna för sig medan i den särskilda C-förar tävlingen samtliga 9 tävlingarna sammanräknas.

Resultat rally special individuellt:

1

Leif Karlsson

SMK Östgöta

119

2

Anders Gustavsson

SMK Nyköping

117

3

Kenneth Johansson

Norrköpings MK

115

4

Boo Farsbo

Linköpings MS

114

10

Bossing Karlsson

Linköpings MS

107

30

Börje Samuelsson

Linköpings MS

75

36

Tomas Persson

Linköpings MS

66

38

Jan Andersson

Linköpings MS

62

41

Peter Didriksson

Linköpings MS

59

145 förare har tagit poäng i rally spec.

Resultat Minirally individuellt:

1

N-E Axelsson

Ydre MK

175

2

L-G Eriksson

Norrköpings MK

174

3

Boo Farsbo

Linköpings MS

169 8

8

Sven-Gunnar Wigh

Linköpings MS

128

10

Jörgen Svensson

Linköpings MS

119

11

Per Berghed

Linköpings MS

115

20

Anders Magnusson

Linköpings MS

102

24

Tomas Persson

Linköpings MS

92

26

Göran Larsson

Linköpings MS

88

30

Göran Svensson

Linköpings MS

84

34

Claes Lundqvist

Linköpings MS

78

 

Per-Arne Sääv

Linköpings MS

78

42

Per Danielsson

Linköpings MS

69

 

Lars Ringebrant

Linköpings MS

69

45

Magnus Edlund

Linköpings MS

67

46

Bernt Carlsson

Linköpings MS

66

50

Rene Pettersson

Linköpings MS

61

 167 förare har tagit poäng i MRY-serien.

 Resultat C-förar tävlingen efter 9 tävlingar. 

1

Jan Andersson

Ydre MK

129

2

Anders Lindroth

NMK

127

7

Claes Lundqvist

LMS

86

8

Kurt-Inge Andersson

LMS

82

14

Jan Lingheimer

LMS

55

16

Mats Forsberg

LMS

53

19

Pelle Sääv

LMS

50

 80 förare har tagit poäng C-förarserien.

Inteckning i Stånkorna.
Inteckning i de tre vandringspriserna A, B och C-stånkorna får den bästa A, B och C-föraren i Östgötaserien. 1981 har inteckningarna erövrats av:

A-stånkan Boo Farsbo
B-stånkan Tomas Persson
C-stånkan Claes Lundqvist

RALLYTRÄFFAR
Varje tisdag kl.19.00-22.00 träffas rallyfolket i klubbhuset på Motorstadion Då får du tag i inbjudningar till täv­lingar, anmälningsblanketter samt dis­kutera bilsport etc.
Andra tisdagskvällen i varje månad (Ej juli) har vi månadsmöte och för det mesta visar vi rallyfilm.

ROXENRUNDAN DEN 6 FEBRUARI.
Den 23:e Roxenrundan startar traditionsenligt i Ljungsbro. Banan är 10 mil lång varav 6 mil är specialsträckor. Enligt tidigare beslut får endast LMS C-förare och debutanter åka tävlingen. Alla andra medlemmar inom rally behövs som funktionärer Det är en hederssak att du och gärna dina närmaste gör en insats. Utan en massiv bred insats från medlemmarna kan ingen motorklubb arrangera en biltävling. Ring till Dag tel.171743 eller Collan te1.158788. PS! Vid rallys månadsmöte i januari beslutades att de som tog DM-poäng vid SMK Motalas MRY Rikspokalen den 5 januari skall få chansen att tävla
vidare om DM genom start i Roxenrundan som är andra DM-tävlingen 1982. Två funktionärer skall då emellertid anges på anmälningssedeln.

 FOLKUNGALOPPET
Arbetet med en rallytävling startar flera månader innan tävlingsdagen den 5 juni. Beroende lite av storleken på tävlingen, banlängd exempelvis, varierar förberedelsearbetenas omfattning. Ansökningar till myndigheter med inritade banor skall enligt bestämmelserna vara insända två månader före tävlingsdagen. För Folkungaloppets del innebär detta att en komplett bana skall finnas framtagen senast den 5 april d.v.s. tillstånd från olika markägare att låna respektive vägar skall finnas då.
Här ges nu chansen för samtliga medlemmar att efter egna idéer lägga en bana, taga fram erforderliga markägartillstånd och verkligen får vara med om en tävling från insidan eller från början till slut. De som nu vill ta chansen och jobba med det här kommer att få erforderlig uppbackning av oss veteraner (Collan, Roger, Dag) beträffande regler, blanketter, ev. adresser etc. Det väsentliga är att arbetet måste starta upp ganska omgående. Upp till bevis nu ni yngre medlemmar - tag kontakt med oss d.v.s. Jan Collan, Dag Johansson eller Roger Danielsson.

FOLKRACE TRÄNING
Avsikten är att banan på Motorstadion skall hållas öppen för träning (för LMS-förare med träningskort 50:-/år) söndagar k1.12.00-14.00 nu i vinter. Under sommarhalvåret onsdagar kl.18.00-20.00. Förutsättningen är att banunderlaget är tjänligt samt att vi kan successivt få fram ansvariga träningsledare.

FOLKRACE VAGNBOK
Vagnbok är obligatorisk för folkracebilar från och med 1 mars 1982. Den kan lösas på tisdagskvällar i klubbhuset på Motorstadion mellan k1.19.00-21.00. Medtag alla papper på bilen. Kostnaden för vagnboken är 10:-.

FOLKRACETÄVLING 21 FEBRUARI.
Vi planerar tävling på Motorstadion söndagen den 21 februari. Det avgörande är om du vill hjälpa till med tävlingen - hör av dig till Collan eller Dag - vi behöver din medverkan!

RALLY ÅLAND 2 — 3 APRIL
FREDAGSKVÄLLEN DEN 2 APRIL INBJUDER VI TILL ÅLANDSRESA MED BUSS - BÅT BÅTEN LÄMNAR STOCKHOLM KL.18,30 VARFÖR VI RÄKNAR MED AVRESA FRÅN LINKÖPING MED BUSS C:A KL,15.00o SMÖRGARDSBORD PÅ FREDAGSKVÄLLEN, TVÅ - BÄDDSHYTT, FRUKOST PÅ LÖRDAGSMORGONEN SAMT A LA CARTE PÅ LÖRDAGEN INGÅR I RESAN. AVRESA FRÅN ÅLAND KL,13,30, ÅTERKOMST MED BUSS TILL LINKÖPING PÅ LÖRDAGSNATTEN.

PRIS: 350 KRONOR. BEGRÄNSAT DELTAGARANTAL (C:A 50 ST).
ANMÄL DIG SNARAST PÅ LISTA I KLUBBHUSETS ANSLAGSTAVLA!

 

KOMMANDE RALLY OCH FOLKRACE TÄVLINGAR. 

Febr.

6

SMK Sundsvall

MRY-JSM

 

6

LMS Roxenrundan

MRY-DM

 

12-14

Svenska Rallyt

RY-VM/SM

 

13

ÅMK Gruvrundan

MRY-ÖS/KM

 

20

Östergyllen RC

MRY-DM/KM

 

20

Team Skogsåkarna

MRY

 

21

LMS Folkrace

FR

 

27

SMK-Ö Kolmårdsrundan

MRY-ÖS

Mars

6

SMK Hälsinge

MRY-SM

 

6

Hallsbergs MK

MRY

 

6

Vimmerby MS

RS

 

13

MK Kinda

MRY

April

4

Hallsbergs MK

RS

 

9-10-11-12

Norrahammars MK

RS

 

24

Gotlands MF

MRY

 

24

MSK Kvarnvingarna

RS

 

25

Gotlands MF

RS

 

25

KAK Jönköping

RS

Maj

1

LMS Sviestadträff

RS

MRY = Minirally, RS = Rally special, FR = Folkrace, KM = Klubbmästerskap, ÖS = Östgöta serien, DM = Distriktmästerskap, SM = Svenskt mästerskap.

 
  Trångt i böjen på Dunteberget.
Tommy Sterneling 2:a från höger
  Sven Gunnar Wigh med kartläsaren Janne Ståhl framgångsrikt ekipage i Östgötaserien 1981.
  Janne Lingheimer och Marie Karlsson framgångsrikt ekipage bland C-förarna.
   

Linköpings Motorsällskap
Linköpings Motorstadion
585 93 LINKÖPING
Tel. 013 - 36 26 90
Fax 013 - 36 26 93