SNABBLEKTION I DE
OLIKA RALLY-KLASSERNA
För oss som håller på med rally är det givetvis lätt att hålla isär
klasserna, men då det finns fler som läser detta skall jag kort redogöra
indelningarna utan att gå in i detalj för då tröttnar ni ganska snart. Det
finns tre förarklasser + debutantklass. Efter två genomförda
debutanttävlingar som köres utan tidtagning så får man lösa ut en C-licens.
Efter ett vist procentsystem får man poäng efter som man placerar sig. När
man fått ihop 10 poäng är man B-förare och där gäller samma sak då man skall
få en A-licens men då skall man ha 15 poäng. Man får räkna poängen från 1
januari till 31 december samma år. Sedan är det bara att börja om.
Bilklasser finns också tre, standard B är den mest standardbetonade klassen
och det är mest småbilar som SAAB V4, Toyota Starlet, Fiat och 131 andra
slöa småbilar som går in här. Man får montera diffspärr, annan utväxling och
diverse prylar som är klassade. Runt 100 hk går att få ur de s.k.
pysburkarna.
Grupp A är nytt fr.o.m. i år och ersätter gamla standard A. Här är Opel GTE
och Ascona B, Ford Escort, SAAB Turbo, Golf GTI och Audi GT bilar som går in
samt här är väldigt mycket tillåtet, c:a 180 hk tar man ut och det fina med
denna klass är att den är internationell. Den som har råd kan sticka
utomlands utan att ändra på bilen. Specialklassen är som det låter, alltså
det mesta tillåtet. Här tävlas det med PV, Amazon, 142:or, V4:or och Opel av
alla slag. Ja här får alla vara med. Detta är utan tvekan den största
klassen och frågan är om det inte är där man kan komma billigast undan och
säkert har man lika roligt. Där har ni lite av de fakta som gäller, hoppas
nu att ni får ut något mer när ni läst detta.
SÖNDAGSTÄVLING I KISA.
Den 30 aug. körde MK Kinda i Kisa sitt första rally som var en dagtävling
med blandat asfalt och grusunderlag. Totalsegern gick inte oväntat till nya
fartfantomen Håkan Lind trots ett nerkört hinder som gav 15 extra sek.
Glädjande nog så tog René Pettersson hand om 2:a platsen med sin std.B V4:a
efter ett helt perfekt åk. Att åka asfaltsprov med en SAAB anses överlag
vara svårt, men René är helt suverän på det. En annan LMS:are som åkte fort
men tyvärr rev med sig två konor i farten vilket kostade 30 sek, var Bosse
Farsbo. En 3:e plats bytte han bort mot en dålig placering. Leffe Karlsson
blev nu näst bäste LMS:are med en fin 6:e plats bland de 64 startande. Bland
B-förarna överraskade Escortåkande Mikael Heelge genom att gå in in på 2:a
plats, strongt gjort! Bra hängde även Janne Andersson med i sin Opel Manta,
En 4;e plats blev resultatet.
SUNNERBERG ÖVERLÄGSEN
Viksåttan är en av de populäraste MRY som vi har i Östergötland. Hit kommer
år från år många utombys förare för att pröva lyckan på de luriga vägarna.
Christer Sunnerfrån Kopparberg och Matti Suld Östhamnar åkte vrålfort i
inledningen, men båda åkte av och fick bryta. Anders Sunnerberg från
Finspång visade nu sin klass och tog hand om totalsegern dryga minuten till
en annan Opelåkare, nämligen Jan Börje från Eskiltuna. Dessa två herrar vann
även std. A resp. specialklassen. Std. B vann upplänningen Lars Bladlund.
Bland de våra så gjorde B-föraren Peter Didriksson bra ifrån sig genom att
bli 10:a bland de 60 startande. Jan Andersson kom här på 16:e plats.
Kurt-Inge Andersson blev 6:a i C-special där racergreven Freddy Kottylinskys
son Ted rattade en supervass Golf GTI till placeringen före Kurt-Inge, det
skiljde endast 5 sekunder.
NALLE VANN I NÄSSJÖ
Favoritseger blev det i årets Novembersköld där det som vanligt blev fullt
startfält med 250 bilar varav 15 från LMS. Peder Rengfors hade startnummer
tre då han åkte i grupp II A, vilket är en internationell klass och kom där
5:a. I den klassen vann Gert Blomqvist från Sävsjö. I A-special startade 70
bilar, däribland totalsegraren Nalle Johansson som åkte ifrån Kolsvas Roger
Eriksson med 40 sekunder. 3:a blev Anders Sunnerberg och samtliga åkte
Ascona B, efter dem kom två Eskort körda av Tommie Görsberg och Leif Grandt
från Norra Hammar. Lasse Ringebrant blev här 28:e man. I klass A-std. B stod
Ove Engman från Växjö som segrare med sin Toyota Starlet, men först sedan
märkeskollegan Arne Allansson Ludvika som var aningen snabbare på sträckorna
inte fick ur backen efter att ha åkt lite fel på sista transportsträckan,
att backa två mil skulle väl gå men innan målet var nått skar växellådan
totalt ihop, så det var bara att ge upp. 2:a resp. 3:a blev L-G Eskilsson i
sin polkagris-V4 och sedan Hasse Joelsson. Jörgen Svensson trivs tydligen på
de snabba vägarna för det är nu hans tredje fina placering här nere, 6:a
bland 25 är toppen. Stig Mattsson började med att tömma brandsläckaren då
hans SAAB fick förgasarbrand vid starten på SS 1. Efter att ha isolerat
kablarna och fått i ordning resten så for man iväg men drog på sig två
punkteringar innan målet var nått, att ändå gå in på 9;e plats visar att
Stig ger allt och lite till. Även S-G Wigh och Kent Karlsson skötte sig fint
och åkte in på 11:e resp. 12:e plats. Ett 60-tal ställde upp i B special och
ånyo gjorde Tomas Persson en fin prestation, 6:e platsen blev hans och har
nu uppklassningspoäng så det räcker till tre A-licenser. En annan
Ljungsbrokille som åker fort är Kennet Karlsson som kör en std.B-V4, nu åkte
han in på en 3:e plats slagen med 10-talet sekunder av 2:an. Placeringen
efter kom jag själv på, vilket jag var nöjd med. Pelle Sääv bröt på SS 4
efter dikesvisit. I C-special startade Claes Lundqvist, började bra på 1-an,
åkte av på 2-an och tog farväl på sista sträckan. Mats Forsberg var av på
samma ställe på 2-an med sin std.B-V4 men tog sig sedan i mål på en 5:e
plats.
SMÅLURIGT I HUSKVARNA
När Jönköpingsklubben KAK arrangerade sitt MRY Wetternatta med enbart B och
C-förare hade ett 150-tal tävlande infunnit sig i Huskvarna. Då enbart
sommardäck var tillåtet och vägarna hårdfrusna med is till 30 - 40% var det
svåråkt. Vid första svängen på SS1 åkte väl över 100 bilar rakt fram vid en
herrgård. I std B var Kennet Karlsson, Pelle Sääv och jag med. Alla tre fick
vi problem i den nämnda svängen, sedan höll vi oss på vägen. Bäst åkte
Kennet som kom in på en delad andra plats, själv blev jag femma och Pelle
Sääv kom nia vilket han inte var helt nöjd med. Totalsegraren C-0 Nilsson
körande för Aneby MK åkte i B-spec. I C-std. kom Mats Forsberg 4:a och ett
steg närmare B-licens. 5:a blev här Mats Persson endast 9 sek. efter
Forsberg. Claes Lundqvist tog sin 142:a till en 17:e plats bland de 55
startande i klass-en och Anders Kjellberg blev här 26:a.
4 GTE TOPPADE
BILAS-SPIRALEN
NMK arrangerade näst sista deltävlingen i Östgötaserien och det var ett MRY
som kördes på Vikbolandets luriga vägar. Håkan Lind visade återigen vilken
talang Mjölbyklubben fått fram genom att vinna med en halvminut till tvåan
som var Ydres rutinerade Nils-Erik Axelsson. Trea blev NMK:s friskus Evert
Harrström som lagt i en specialmotor i sin före detta std.A-bil. Dessa tre
herrar körde liksom grupp A-vinnaren Kent Quist Kadett GTE. Dubbelt NMK blev
det som väntat i std.B där L. G Eriksson höll undan för Roland Nyman med 3
sek. Bosse Farsbo gjorde åter igen en fin tävling och blev bäste LMS-are, en
7:e plats i A-special blev resultatet. Bosse har tagit för vana att gå in
bland de tio främsta till 90% av de race han åker. Försök slå det den som
kan. Per Danielsson öppnade mycket starkt fick sedan problem på SS2 då en
tändkabel lossnade, kom igen starkt på 3:an och 4:an för att sedan ge upp då
Escorten lade av, vilket senare visade sig vara skit i bränslefiltret.
Annars var nog en 5:e plats realistiskt att nå. Bland B-spec inträffade en
stor sensation då segraren gick in på en 4:e plats totalt. Det var
Tranåskillen Hasse Lundström som stod för det med en Toyota Celica. Tomas
Persson kom till start med en 142:a då han nu har sålt sin framgångsrika
Amazon, nu blev det en 6:e plats i debuten. Börje Lind öppnade starkt och
låg 4:a efter SS3 men åkte sedan av och bröt. Claes Lundquist belade en 7:e
plats i C-spec och på 20:e plats kom Anders
Hägg som inte åkt någon tävling på några år, 45 bilar deltog i klassen. C:a
175 bilar kom till start och vintern hade infunnit sig, vägarna höll fint så
deltagarna liksom NMK var mycket nöjda. Sensationellt vann Ydre MK
lagtävlingen för Ö-serien där vi hamnade nere på 6:e plats.
DETTA HAR OCKSÅ HÄNT
Pelle Sääv har varit flitig och har bl.a. varit uppe i Nora och Lindesberg
och kört mycket bra, båda gångerna har det blivit andra plats i B-std.B. Det
har varit snabba fina vägar men tydligen även lurigt efter vad man kan se på
bilen.
Kenneth Karlsson hade ett par poäng kvar till A-licens efter
Hallsbergstävlingen och åkte därför till Lindesberg för ett försök, men
först punktering och sedan en avåkning spolierade alltsammans. Kenneth hade
gett sig den på att få ett poäng innan årets slut så det fick bli en resa
till Stockholm dagen innan Nyårsafton där Alitaliatrofen gick. Kenneth tog
en rövare och åkte specialklassen, det gick hem med en plats runt de 10
första och det räckte. Grattis! Erik Karlsson har varit i Katrineholm och
kört till sig en 11:e plats i C-spec. Claes Lundquist har också varit i
Stockholm för att köra s.k. Dubbel-special, det innebar två tävlingar(RS)
över lördag och söndag. Första dagen blev Claes 2:a i C-spec bland 29
startande och nästa dag 8:a bland 33 st, så nu är B-licensen bärgad.
NALLE SVENSK MÄSTARE
Det blev Östgötsk dubbelseger i SM-finalen Emiltrofen i Vimmerby. När Stig
Blomqvist fick maskinfel på SS 2 kunde Nalle utan större press på sig vinna
tävlingen totalt och även bli svensk mästare. Glädjande var att Anders
Sunnerberg från Finspång kunde vinna std.A och även bli tvåa totalt. Ola
Strömberg och Jan Sellholm blev SM-mästare i std.A resp. std.B. Benny
Nordqvist, Leffe Karlsson, Boo Farsbo kom till start i spec klassen och de
hamnade runt 20:e plats alla tre. Jörgen Svensson och Stig Mattsson åkte som
vanligt std.B. Jörgen bröt på sista då lådan gick sönder, medan Stig som kom
direkt från Grekland där han passade på att gifta sig också (grattis) tog
sig i mål på en 20:e plats trots att han enligt egen utsago åkt alldeles för
lungt.
JÖRGEN, KENNETH,
JANNE KLASSEGRAR
När Östergyllen har tävling så brukar alltid LMS-arna hålla sig framme,
Sundvallpokalen var inget undantag. NMK:s Roger Jonsson segrade än en gång,
tvåa blev långväga gästen Bo Zackrisson från Borlänge i en Ascona B. I A std.
B blev det tredubbelt LMS genom Jörgen Svensson som tog Rene Pettersson med
5 sek. och efter dom kom Kent Karlsson. Bossing blev 3:a i std.A. 10:a i
A-spec kom Leffe Karlsson som åkte brutalt på vissa partier. 11:a kom Pelle
Danielsson i den fräcka Escorten. Tomas Persson håller sig alltid framme i
täten, denna gång blev det en 4:e plats i B-special. Peter Didriksson börjar
nu komma i mål lite oftare och här på en 8:e plats. I C std.B kunde vi
glädja oss åt att Mats Persson som åkte till sig en silverplat4 Seger blev
det i B std.B och C-special genom Kenneth Karlsson resp. Janne Lingheimer,
dessa herrar visar att de med rätt satsning kan gå ganska långt.
LÖVDANSEN STRÖKS UR
Ö-SERIEN
SMK Nyköping körde sin RS Lövdansen utan något prov och bara 1,7 mil SS
vilket är emot reglerna i Ö-serien. Den blev därför inte godkänd av
seriekommittén. Ironiskt nog så är det just Nyköping som tryckt hårdast på
detta med prov i serien, är det RS skall det givetvis vara prov med har det
sagts och så har även beslutats. Minimilängd är två mil SS - SP. I MRY är
det minst 5 mil. Nu var det tur för oss, den enda som det gick bra för var
C-föraren Janne Lingheimer som körde mycket duktig med sin 142:a och slog
sig in på en 3:e plats bland de 50 startande i klassen. Anders Lundin från
Uppland i en vass GTE vann före Jan Sellholm Kolsva som körde en std.B
Toyota.
KLASSEGER FÖR KENNETH
Lillbadarn kallade Hallsberg sin extra tävling för då inte Badarsvängen gick
som är en större tävling och som t.o.m. hade SM-status 1980. Lennart
Nordquist från Hällefors vann tävlingen med sin 142;a. Kenneth Karlsson som
tidigare i höst åkt mycket bra kunde nu ta en välförtjänt första plats i B
std.B och på en tid som var den samma som 2:an i A std.B. I C std.B så
skulle Mats Forsberg ta sitt sista poäng i B-klass-en. Allt såg ljust ut
ända fram till en av slutböjarna på sista SS där Mats åkte av och fick
skotta. Väl framme vid mål i Hallsberg så kunde Mats till sin glädje
konstatera att sista sträckan ströks p.g.a. klocktrassel. En 3:e plats och
nu något poäng tillövers kunde ekipaget glatt återvända hem.
LMS-ARNA KOM BORT
SMK Östgöta körde Vargrundan med start och mål i Björsäter. För LMS räkning
var resultaten ganska skrala, vi kanske blivit lite för bortskämda av våra
duktiga chaufförer. Totalsegern fick Östergötland lämna ifrån sig till
Vingåkerföraren Göran"Burken" Andersson i en Opel Ascona B. Hasse Joelsson
ÅMK tog hand om std.B och Kent Quist vann std.A. Bosse Farsbo fastnade och
gav upp medan Börje Samuelsson frontade i en sten med sin GTE. Janne
Andersson blev 7:a i B-spec. och på det bäste LMS:are, bra åkte även Janne
Lingheimer som kom 7:a i C-special.
NORRMAN SEGRADE I
JÖNKÖPING
Valter Jenssen heter årets segrare i treklubbars och det var kanske något
oväntat då Nalle Johansson fanns med bland de startande. Nalle ledde med
några sekunder då gaswiren gått av och det sprang iväg 2,5 min innan det var
kirrat. Tävlingen ingick i Norska Mästerskapen då det är förbjudet för rally
i Norge, så körs samtliga tävlingar i Sverige. Jenssen kör en äkta grupp-4
Escort och har tidigare vunnit här i Sverige. Tommie Görsberg även han
Escort kom tvåa före Håkan Lind, Jens Sögaard, båda GTE. Bosse Farsbo blev
än en gång bäste LMS:are med en fin 12:e plats i detta tuffa gäng. Benke
Bergström som plockat fram Volvon igen körde också mycket bra och blev 16:e
man. På 19:e kom S-E Svensson. Tomas Persson körde till sig en 8:e plats i
B-spec. I C std.B körde Lars Karlsson in sekunden efter segraren, Lars är
bror till Kenneth Karlsson.
KLUBBMÄSTARE 1981
Klubbmästerskapet i rally 1981 har avgjorts i en serie om 8 tävlingar varav
max 6 räknades. Klubbmästare blev Boo Farsbo, grattis!
1 |
Boo Farsbo |
58 poäng |
2 |
Bossing Karlsson |
45 poäng |
3 |
Thomas Persson |
25 poäng |
4 |
René Pettersson |
22 poäng |
5 |
Jörgen Svensson
|
20 poäng |
6 |
Ingvald Fransson
|
19 poäng |
Klubbmästare i rallycross 1981 har Mats Johansson blivit.
ÖSTGÖTASERIEN 1981.
9 tävlingar varav 4 rally special och 5 minirally har genomförts. Den 10:e
SMK Nyköpings Lövdansen ogiltighetsförklarades. I lagtävlingen blev
resultatet enligt följande:
1 |
Norrköpings MK |
2.156 |
2 |
Linköpings MS |
2.082 |
3 |
Ydre MK |
1.985 |
4 |
SMK Östgöta |
1.706 |
5 |
Åtvidabergs MK |
1.663,5 |
6 |
Västra
Östergötlands MK |
1.652,5 |
7 |
Finspångs MS |
1.428,5 |
8 |
SMK Nyköping |
1.258,5 |
9 |
SMK Motala |
654 |
10 |
MK Scandia |
127 |
Individuellt så räknas de 4 rally spec. för sig och de 5
minirallytävlingarna för sig medan i den särskilda C-förar tävlingen
samtliga 9 tävlingarna sammanräknas.
Resultat rally special
individuellt:
1 |
Leif Karlsson |
SMK Östgöta |
119 |
2 |
Anders Gustavsson |
SMK Nyköping |
117 |
3 |
Kenneth Johansson |
Norrköpings MK |
115 |
4 |
Boo Farsbo |
Linköpings MS |
114 |
10 |
Bossing Karlsson |
Linköpings MS |
107 |
30 |
Börje Samuelsson |
Linköpings MS |
75 |
36 |
Tomas Persson |
Linköpings MS |
66 |
38 |
Jan Andersson |
Linköpings MS |
62 |
41 |
Peter Didriksson |
Linköpings MS |
59 |
145 förare har tagit poäng i rally spec.
Resultat Minirally
individuellt:
1 |
N-E Axelsson |
Ydre MK |
175 |
2 |
L-G Eriksson |
Norrköpings MK |
174 |
3 |
Boo Farsbo |
Linköpings MS |
169 8 |
8 |
Sven-Gunnar Wigh |
Linköpings MS
|
128 |
10 |
Jörgen Svensson |
Linköpings MS |
119 |
11 |
Per Berghed |
Linköpings MS |
115 |
20 |
Anders Magnusson |
Linköpings MS |
102 |
24 |
Tomas Persson |
Linköpings MS |
92 |
26 |
Göran Larsson |
Linköpings MS |
88 |
30 |
Göran Svensson |
Linköpings MS |
84 |
34 |
Claes Lundqvist |
Linköpings MS |
78 |
|
Per-Arne Sääv |
Linköpings MS |
78 |
42 |
Per Danielsson |
Linköpings MS |
69 |
|
Lars Ringebrant |
Linköpings MS |
69 |
45 |
Magnus Edlund |
Linköpings MS |
67 |
46 |
Bernt Carlsson |
Linköpings MS |
66 |
50 |
Rene Pettersson |
Linköpings MS |
61 |
167 förare har tagit poäng i MRY-serien.
Resultat C-förar
tävlingen efter 9 tävlingar.
1 |
Jan Andersson |
Ydre MK |
129 |
2 |
Anders Lindroth |
NMK |
127 |
7 |
Claes Lundqvist |
LMS |
86 |
8 |
Kurt-Inge
Andersson |
LMS |
82 |
14 |
Jan Lingheimer |
LMS |
55 |
16 |
Mats Forsberg |
LMS |
53 |
19 |
Pelle Sääv |
LMS |
50 |
80
förare har tagit poäng C-förarserien.
Inteckning i Stånkorna.
Inteckning i de tre vandringspriserna A, B och C-stånkorna får den bästa A,
B och C-föraren i Östgötaserien. 1981 har inteckningarna erövrats av:
A-stånkan Boo Farsbo
B-stånkan Tomas Persson
C-stånkan Claes Lundqvist
RALLYTRÄFFAR
Varje tisdag kl.19.00-22.00 träffas rallyfolket i klubbhuset på Motorstadion
Då får du tag i inbjudningar till tävlingar, anmälningsblanketter samt
diskutera bilsport etc.
Andra tisdagskvällen i varje månad (Ej juli) har vi månadsmöte och för det
mesta visar vi rallyfilm.
ROXENRUNDAN DEN 6
FEBRUARI.
Den 23:e Roxenrundan startar traditionsenligt i Ljungsbro. Banan är 10 mil
lång varav 6 mil är specialsträckor. Enligt tidigare beslut får endast LMS
C-förare och debutanter åka tävlingen. Alla andra medlemmar inom rally
behövs som funktionärer Det är en hederssak att du och gärna dina närmaste
gör en insats. Utan en massiv bred insats från medlemmarna kan ingen
motorklubb arrangera en biltävling. Ring till Dag tel.171743 eller Collan
te1.158788. PS! Vid rallys månadsmöte i januari beslutades att de som tog
DM-poäng vid SMK Motalas MRY Rikspokalen den 5 januari skall få chansen att
tävla
vidare om DM genom start i Roxenrundan som är andra DM-tävlingen 1982. Två
funktionärer skall då emellertid anges på anmälningssedeln.
FOLKUNGALOPPET
Arbetet med en rallytävling startar flera månader innan tävlingsdagen den 5
juni. Beroende lite av storleken på tävlingen, banlängd exempelvis, varierar
förberedelsearbetenas omfattning. Ansökningar till myndigheter med inritade
banor skall enligt bestämmelserna vara insända två månader före
tävlingsdagen. För Folkungaloppets del innebär detta att en komplett bana
skall finnas framtagen senast den 5 april d.v.s. tillstånd från olika
markägare att låna respektive vägar skall finnas då.
Här ges nu chansen för samtliga medlemmar att efter egna idéer lägga en
bana, taga fram erforderliga markägartillstånd och verkligen får vara med om
en tävling från insidan eller från början till slut. De som nu vill ta
chansen och jobba med det här kommer att få erforderlig uppbackning av oss
veteraner (Collan, Roger, Dag) beträffande regler, blanketter, ev. adresser
etc. Det väsentliga är att arbetet måste starta upp ganska omgående. Upp
till bevis nu ni yngre medlemmar - tag kontakt med oss d.v.s. Jan Collan,
Dag Johansson eller Roger Danielsson.
FOLKRACE TRÄNING
Avsikten är att banan på Motorstadion skall hållas öppen för träning (för
LMS-förare med träningskort 50:-/år) söndagar k1.12.00-14.00 nu i vinter.
Under sommarhalvåret onsdagar kl.18.00-20.00. Förutsättningen är att
banunderlaget är tjänligt samt att vi kan successivt få fram ansvariga
träningsledare.
FOLKRACE VAGNBOK
Vagnbok är obligatorisk för folkracebilar från och med 1 mars 1982. Den kan
lösas på tisdagskvällar i klubbhuset på Motorstadion mellan k1.19.00-21.00.
Medtag alla papper på bilen. Kostnaden för vagnboken är 10:-.
FOLKRACETÄVLING 21 FEBRUARI.
Vi planerar tävling på Motorstadion söndagen den 21 februari. Det avgörande
är om du vill hjälpa till med tävlingen - hör av dig till Collan eller Dag -
vi behöver din medverkan!
RALLY ÅLAND 2 — 3
APRIL
FREDAGSKVÄLLEN DEN 2 APRIL INBJUDER VI TILL ÅLANDSRESA MED BUSS - BÅT BÅTEN
LÄMNAR STOCKHOLM KL.18,30 VARFÖR VI RÄKNAR MED AVRESA FRÅN LINKÖPING MED
BUSS C:A KL,15.00o SMÖRGARDSBORD PÅ FREDAGSKVÄLLEN, TVÅ - BÄDDSHYTT, FRUKOST
PÅ LÖRDAGSMORGONEN SAMT A LA CARTE PÅ LÖRDAGEN INGÅR I RESAN. AVRESA FRÅN
ÅLAND KL,13,30, ÅTERKOMST MED BUSS TILL LINKÖPING PÅ LÖRDAGSNATTEN.
PRIS: 350 KRONOR. BEGRÄNSAT DELTAGARANTAL (C:A 50 ST).
ANMÄL DIG SNARAST PÅ LISTA I KLUBBHUSETS ANSLAGSTAVLA!
KOMMANDE RALLY OCH
FOLKRACE TÄVLINGAR.
Febr. |
6 |
SMK Sundsvall |
MRY-JSM |
|
6 |
LMS Roxenrundan |
MRY-DM |
|
12-14 |
Svenska Rallyt |
RY-VM/SM |
|
13 |
ÅMK Gruvrundan |
MRY-ÖS/KM |
|
20 |
Östergyllen RC |
MRY-DM/KM |
|
20 |
Team Skogsåkarna |
MRY |
|
21 |
LMS Folkrace |
FR |
|
27 |
SMK-Ö
Kolmårdsrundan |
MRY-ÖS |
Mars |
6 |
SMK Hälsinge |
MRY-SM |
|
6 |
Hallsbergs MK |
MRY |
|
6 |
Vimmerby MS |
RS |
|
13 |
MK Kinda |
MRY |
April |
4 |
Hallsbergs MK |
RS |
|
9-10-11-12 |
Norrahammars MK |
RS |
|
24 |
Gotlands MF |
MRY |
|
24 |
MSK Kvarnvingarna |
RS |
|
25 |
Gotlands MF |
RS |
|
25 |
KAK Jönköping |
RS |
Maj |
1 |
LMS Sviestadträff |
RS |
MRY = Minirally, RS = Rally special, FR = Folkrace, KM = Klubbmästerskap, ÖS
= Östgöta serien, DM = Distriktmästerskap, SM = Svenskt mästerskap. |